Kjøp & Salg
Har du en bil du ønsker å selge kan jeg være interessert i å kjøpe den. Den bør være (tilnærmet) EU- godkjent, men kan være litt slitt i kantene og trenge litt "kjærlighet". Prisklasse? Tja... 20-100k.
Bilene som er til salgs er gamle bruksveteraner, og det vil nesten alltid være være noen små feil og mangler på de. Jeg oppfordrer derfor alle til å se og prøve bilene før en eventuell avtale signeres da bilene selges uten noen form for garanti og reklamasjonsrett.
Nyttig info:
Har du, eller får du problemer med gammelbilen din, har jeg bekjentskaper som kan fikse dette.
Har du en bil som trenger litt karosseriarbeid som å ta litt rust, sliping og lakkering, kan dette også ordnes til fornuftig pris. NB! Ingen store restaureringsjobber.
Biler til salgs
1972 Mercedes-Benz 280S W108.
Få eiere og mye slitedeler er byttet i disse årene. Bilen er utstyrt med bl. a. el. soltak, automatgir og skinnseter med midtarmelener foran og bak. Dette gjør at bilen er svært behagelig å kjøre. Bilen er 53 år gammel og det er alltids noe man kan utbedre hvis man ønsker det. Men den er i utmerket brukstand og kan fint brukes slik den er. Bilen sviver fint og er god å kjøre. Vekker mye positiv oppmerksomhet. Disse bilene stiger i verdi hvert eneste år og må anses som en god investering. Bilen er EU-godkjent fram til 2027.
Pris: 149 000,-
1994 Jaguar XJ40 4.0S.
Meget pen og velholdt XJ40 i Westminster Blue og beige skinn. Bilen er ikke "mint", men er i meget god brukstand og har vært på flere Jaguar treff de siste årene. Bilen har det meste av utstyr som ble levert på disse bilene i 1994(untatt cruisecontroll). Bilen er EU-godkjent fram til Sept. 2027. 4.0S er en relativt sjelden bil da disse kun ble produsert i 500 eksemplarer i 1994. Kun en håndfull kom til Norge dette året. Jaguaren gir en fantastisk kjøreglede på full høyde med f.eks. MB S-klasse og BMW 7-serie.
Pris: 79 000,-
1977 Triumph TR7
Superkul retrobil fra British Leyland. Ble importert i fra California i 2009 og kun sommerkjørt i Norge. Derav 100% rustfri. Den er utstyrt med bl.a. Webasto-soltak, AC(ikke testet) og 5 trinns girkasse. Den har også effekt eksosanlegg som gir mye og grom lyd. Etter oppstart fra garasjeopphpld i noen år ble det byttet mye slitedeler på bilen. Den fremstår i dag som god brukstand hvor alt(utenom AC) fungerer slik det skal. Den har fått ny lakk en gang i tiden hvor grunnarbeidet ikke ble perfekt. Mao "langt fra strøken, men strøken langt ifra". Den fikk nye dekk og Minilite-felger i 2025. Bilen er bevaringsverdig og skal inn på siste EU kontroll i 2027. Dette er sannsynligvis "one off" i Norge p.t. Slitedeler til disse skaffes enkelt i fra UK.
Pris: 69 000,-